X
Cena
niska
wysoka
średnia
OD
DO

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

wąski
szeroki
średni
OD
DO

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

wąski
szeroki
średni
OD
DO

cienka
gruba
średnia
OD
DO

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...

  • Trwa ładowanie...
Zegarki, które podbiją serca przedstawicieli pokolenia Z

Zegarki, które podbiją serca przedstawicieli pokolenia Z

Bliskie są im wartości związane z tolerancją, różnorodnością, otwartością na drugiego człowieka. W modzie stawiają przede wszystkim na wygodę i indywidualizm. Eklektyczny: to jedno słowo jak żadne inne oddaje gust pokolenia Z. Styl Zetek nie ma żadnych zasad, jednak komfort jest tu wartością nadrzędną. Jakie zegarki podbijają serca tej generacji? Garść inspiracji podrzucamy w tym wpisie!

Kim jest i jakie jest pokolenie Z?

Pokolenie Netflixa, TikToka, post-milenialsi – tak o nich mówią. Generacja Z, czyli urodzeni między 1997 a 2010, rokiem to dzisiejsza młodzież i młodzi dorośli. To pierwsze pokolenie, które nie pamięta świata bez internetu. Są zazwyczaj świetnie wykształceni, wszechstronni, tolerancyjni, bardzo dobrze adaptują się do nowych warunków. Nowe technologie to dla nich codzienność, a inspiracji szukają w social mediach. Według sondaży przeprowadzanych wśród przedstawicieli tej grupy wiekowej:

  • 45% śledzi co najmniej 10 influencerów w mediach społecznościowych,

  • 10% obserwuje 50 lub więcej tego typu profili,

  • 31% czuje się niekomfortowo, jeśli nie ma telefonu przez 30 minut.

Pokolenie Z cechują nie tylko inne wartości, ale też odmienne zachowania konsumenckie niż chociażby poprzednią generację Y. Jak kupują i jakie marki wybierają?

Gen Z jako konsumenci. Jak kupują i jakie marki wybierają?

Szacuje się, że Zetki kupują mniej ubrań, dodatków i obuwia, za to zdecydowanie więcej elektroniki i gadżetów. Produkty wybierają uważnie: czytają metki, składy, ważne jest dla nich pochodzenie surowców. To pokolenie, które chce zmieniać świat na lepsze, a swoje wartości wyraża m.in. poprzez wybory zakupowe. Z kolei już o tym, gdzie i co kupują młodzi ludzie, decyduje w znacznej mierze technologia. Generacja Z nie tylko kupuje w internecie, ale tam też szuka pomysłów. Źródłem informacji oraz inspiracji są dla nich blogerzy, instagramerzy, youtuberzy. Naturalnie więc marki, które chcą dotrzeć do nich ze swoimi produktami, muszą się z tymi kanałami zaprzyjaźnić.

Podobnie jak pokolenie Y, tak i Z nie przywiązuje się mocno do konkretnej marki, lecz ma kilka ulubionych z danej kategorii. Zetki lubią produkty z różnych półek cenowych – chętnie sięgają zarówno po marki luksusowe czy fashion, jak i po perełki ze sklepów vintage.

Pokolenie Z a moda: co mówią eksperci?

Jak podkreślają eksperci – pokolenie Z kupuje emocje. Pewną opowieść, komunikat, który kryje się za konkretnym projektem. Sam produkt ma dla nich drugorzędne znaczenie, jest tylko dodatkiem. Zetki szukają przede wszystkim marek autentycznych, które mają duszę. Mniej ważne jest dla nich bycie na czasie, kluczowe jest za to wyrażanie osobowości. Tym samym istotna staje się dla nich możliwość:

  • personalizacji ubrań i dodatków,

  • kupowania produktów pochodzących z limitowanych serii,

  • w tym z kolekcji powstałych w ramach współpracy marki z artystami/influencerami.

Młodzi ludzie wynoszą modę ponad poziom czysto użytkowy. Kupowanie to dla nich przede wszystkim doświadczenie, w którym chcą czynnie uczestniczyć – mówią eksperci. – Takie podejście do zakupów znajduje odzwierciedlenie także w kampaniach marketingowych marek odzieżowych – dodają.

Na przykład jeden ze sklepów sieci Primark przekształcił butikową przestrzeń w miejsce, które umożliwia dzielenie się doświadczeniami. Również przymierzalnie powiększono tak, aby w środku zmieściły się przynajmniej dwie osoby i żeby łatwiej było zrobić sobie selfie. W ramach akcji #primania młodzi zakupowicze mogą wrzucać swoje zdjęcia z zakupów. Nadesłane selfie są następnie wyświetlane w wybranych sklepach. Cel jest prosty: zachęcić nastolatków do zakupów stacjonarnych.

Jakie ubrania i dodatki uwielbia pokolenie Z?

Generacja Z ceni sobie wygodę oraz indywidualizm. Stylizacje mają robić wrażenie, ale przede wszystkim mają się nadawać na całodziennego noszenia. Stąd też w szafach reprezentantek i reprezentantów tego pokolenia honorowe miejsce zajmują m.in. jeansy biodrówki, sportowe szorty, luźne sukienki i niekrępujące ruchów dzianiny. Na liście must-have lądują także plecak i wygodne buty – np. crocsy, noszone często ze skarpetkami. Zaglądając do szaf dzisiejszych nastolatków, Milenialsi z pewnością dostrzegliby tam sporo nawiązań do estetyki wczesnych lat 2000. Wcale nas to nie dziwi, bo przecież moda lubi powracać do tego, co było na czasie 2 dekady wcześniej. A zegarki? Jakie wpisują się w styl młodego pokolenia?

Damski zegarek Ice-Watch Ice Flower 001302

Zegarek, który dopasujesz do stroju i nastroju? Zdecydowanie Ice-Watch! Marka debiutowała z nowatorską linią transparentnych zegarków, dziś jej kolekcje mienią się tęczowymi kolorami. W zaledwie dekadę od debiutu zyskała sobie całą rzeszę wiernych fanek mających w domu co najmniej kilka modeli tych kosmicznych zegarków. Nic dziwnego! Ciekawy design, krótkie serie, różnorodne kolekcje to wyróżniki projektów belgijskiej marki. Jeśli jeszcze dodamy do tego funkcjonalne materiały i przystępną cenę, mamy zegarki, które doskonale trafiają w potrzeby zarówno nasto-, jak i dwudziestokilkulatków.

Oryginalny, futurystyczny design to mocna karta przetargowa zegarków Ice-Watch. Do tego dużo nowości, w tym limitowane serie we wszystkich kolorach tęczy. Obok projektów monochromatycznych jest tu miejsce na takie, jak np. Ice-Watch Ice Flower 001302, w których projektanci bawią się kolorem i wzorem. Nas przekonał fantastycznym chabrowym kolorem. Wisienką na torcie jest tu makowa grafika na tarczy. To oczywiście tylko jedna z wielu ciekawych propozycji taj marki!

Damski zegarek Ice-Watch Ice Glam Rock 019861

Zetki to generacja, która w zdecydowany sposób łamie stereotypowe podejście do mody, wybierając modę, która nie ma płci. W ich stylizacjach męskie elementy garderoby swobodnie przeplatają się z damskimi. Trend ten widoczny jest także w biżuterii, a szczególnie w zegarkach. Wychodzenie poza schematy dotyczy również podziału na to, co eleganckie i casualowo-sportowe. Neutralne ubrania oraz dodatki, które można założyć zawsze i wszędzie, to ukłon w stronę pełnej swobody w modzie. Czerwony Ice-Watch Ice Glam Rock 019861 doskonale oddaje tę ideę. Pasuje nie tylko na koncerty czy festiwale, ale świetnie dopełni też miejski look. Wystylizuj go więc śmiało tak, jak lubisz.

Damski zegarek Ice-Watch Ice Cosmos 016295

Styl pokolenia Z nie ma żadnych zasad. Oprócz jednej: komfort jest tutaj wartością nadrzędną. Ubranie jest po to, aby czuć się w nim wygodnie – niezależnie od okoliczności. Wydaje się więc zupełnie naturalne, że to w odpowiedzi na oczekiwania młodego pokolenia powstał modny od kilku sezonów styl athleisure. Sportowe zestawy królują już nie tylko na siłowniach, ale też w szkołach, na uczelniach czy w miejskiej przestrzeni. A jaki zegarek najlepiej wpisuje się w styl athleisure? Nasz typ to Ice-Watch Ice Cosmos 016295. Silikonowy pasek, czarna kolorystyka i typowy dla marki kosmiczny kształt to jego znaki rozpoznawcze. Zegarek jest wygodny, funkcjonalny i oczywiście: pasuje do wszystkiego.

Damski zegarek Ice-Watch Ice Sunset 020635

Melanżowa bluza, białe trampki, klasyczne jeansy to idealna baza stylizacji. Czas na dodatki. Ice-Watch Ice Sunset 020635? Jest zwykły, a jednak nieszablonowy. Biały silikonowy pasek tworzy tu dream team z cyferblatem w odcieniach porannego nieba. Tarczę, podobnie jak w pozostałych zegarkach Ice-Watch, chroni odporne na stłuczenia szkło mineralne. Paski wykonano z hipoalergicznego silikonu. Silikon jest miękki, elastyczny, a tym samym naprawdę wygodny. Jest także wodoodporny i łatwy w czyszczeniu. W razie zabrudzenia pasek bez problemu umyjesz wodą z mydłem. Koperty Ice-Watchy zabezpieczono wodoszczelnością 10 ATM. Zegarki są więc przystosowane także do pływania.

Męski zegarek Lee Cooper Spring 22 LC07423.658

Czas na młodzieżowy nonlook w męskim wydaniu. Jeansy, T-shirt i fajne trampki to podstawa. Jeśli mielibyśmy wytypować tylko jeden uniwersalny dodatek, który się tutaj sprawdzi, byłby to sportowy zegarek na silikonowym pasku, np. Lee Cooper Spring 22 LC07423.658. Taki styl to w pewnym sensie antystyl: komfortowy w noszeniu, praktyczny i po prostu... normalny.

Silikonowy pasek jest elastyczny, miękki, wodoodporny i łatwy w czyszczeniu. Koperta o wodoszczelności 50 metrów pozostaje szczelna nawet przy mocnym/długotrwałym zamoczeniu. Siłą napędową zegarka jest mechanizm kwarcowy zasilany baterią. Tarczę pokrywa odporne na stłuczenia szkło mineralne. Na tarczy znajdziesz dodatkowo kilka praktycznych bonusów, m.in. wskaźnik czasu 24-godzinnego oraz multidatownik.

Męski smartwatch Aries R3R.MB

Bez smartwatcha ten ranking nie byłby kompletny. Aries R3R.MB marki Smarth, czarny zegarek na bransolecie mesh, przekonuje do siebie podwójnie: wyglądem i funkcjonalnością. W środku znajdziesz m.in.:

  • krokomierz,

  • stoper,

  • pulsometr,

  • licznik spalonych kalorii,

  • a także szereg trybów sportowych i funkcji outdoorowych.

Oczywiście smartwatch to znacznie więcej niż asystent podczas treningów. To Twój asystent do codziennych zadań. Sprawdzanie powiadomień o SMS-ach i mailach, robienie zdjęć czy korzystanie z aplikacji muzycznych na smartfonie? Od teraz wszystko, co trzeba, zrobisz szybko i wygodnie z poziomu nadgarstka. Smartwatch jest kompatybilny z systemami Android oraz iOS.

To jeszcze krótki rzut oka na pozostałe parametry techniczne. Sercem zegarka jest mechanizm kwarcowy zasilany baterią. Tarczę chroni szkło mineralne odporne na stłuczenia. Stalową kopertę zabezpieczono optymalną wodoszczelnością 5 ATM. Długość bransolety mesh da się łatwo regulować. W tym celu wystarczy odblokować sprzączkę mocującą, dopasować długość bransolety, po czym zapiąć sprzączkę w nowym miejscu.

Grawer – sposób na personalizację zegarka

Możliwość personalizacji produktów stała się nieodłącznym elementem strategii praktycznie każdej marki fashion. Ubrania i akcesoria da się dowolnie personalizować naszywkami, przypinkami czy zawieszkami. Również nasze zegarki możesz spersonalizować grawerem. Jak zamówić grawer w butiku SWISS? To proste!

Dodaj wybrany zegarek do koszyka, a następnie:

  1. Zaznacz opcję: „Grawerowanie”.

  2. Wybierz jedną z dostępnych czcionek.

  3. Wpisz w okienko własny tekst – i gotowe!

Co możemy wygrawerować? Absolutnie wszystko. Sentencję, słowa z ulubionej piosenki, ale też np. współrzędne geograficzne nawiązujące do konkretnego miejsca. Maksymalna długość napisu to 35 znaków. Grawer wykonujemy na deklu (spodniej stronie koperty) zegarka.

W SWISS mamy zegarek dla każdego!

Niezależnie od tego, czy lubisz ponadczasową klasykę, casualowo-sportowy styl, czy modowy eklektyzm, w SWISS znajdziesz zegarek dla siebie. Zobacz kolekcję online lub zajrzyj do jednego z naszych butików stacjonarnych!